Beëindiging franchise contract

PaKo
Topic Starter
Berichten: 1

Beëindiging franchise contract

#1 , 17 nov 2015 18:45

Hallo allemaal,

mijn naam is Patricia en kom uit Nederland en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij mijn probleem.

Ik heb een vraag over de beëindiging van mijn franchise contract in de relatiebemiddeling.
Ik ben dit contract aan gegaan op 2 november 2013 en heeft een duur van 5 jaar, voor de regio Arnhem.
Het is wel mogelijk om het contract in overleg vroegtijdig te beëindigen wat ik in oktober dit jaar heb aangevraagd, omdat ik voor mijzelf ga beginnen in dezelfde branche.
In het contract staat een concurrentie beding waarbij ik een jaar lang geen eigen bedrijf mag starten in de regio waarin ik werkzaam was en een jaar lang mag ik geen contact opnemen met enige huidige of voormalige cliënt, dit geldt voor het hele land.

Nu heb ik het concept contract voor de beëindiging ontvangen waarin het bovenstaande concurrentie beding nog een keer benoemd staat, wat logisch is, en daarnaast de volgende passage:

Het is franchisenemers verboden om huidige danwel toekomstige danwel franchisenemers uit het verleden van 40PlusRelatie te laten aansluiten bij hun nog op te starten nieuwe bedrijf.


Dit zou betekenen dat ik nooit zou mogen samen werken met oud collega's van andere regio's.

Mijn vragen zijn;
Kan een franchise gever dit eisen bij beëindiging?
Kunnen er bij beëindiging contract nieuwe voorwaarden worden gemaakt?
Zo ja, kan dan de eis gelden voor onbepaalde tijd, en voor oude, huidige en nieuwe collega’s?

Alvast bedankt voor uw reactie,

Met vriendelijke groeten Patricia

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 17 nov 2015 18:58

Hey Patricia, dit is een Belgisch forum en de wetgeving in Nederland is mogelijk anders. Probeer eens op http://rechtenforum.nl/

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”