verschillende funtieomschrijvingen op zelfde afdeling

stuk
Topic Starter
Berichten: 3

verschillende funtieomschrijvingen op zelfde afdeling

#1 , 15 nov 2015 23:30

Hallo,
Ik heb de volgende vraag over een ontslag op een afdeling. ik werk op een afdeling met 4 mensen. 1 persoon is de supervisor, de andere 3 zijn werknemers. nu is het zo dat we alle drie het zelfde werk (kunnen) doen maar wel alle drie een andere functieomschrijving hebben. nu moet er op onze afdeling iemand uit. ik ben degene met de op een na meeste dienstjaren. wie zou er nu af moeten vloeien volgens het afspiegelingsbeginsel? er is aangegeven dat er 1 medewerker moet vertrekken. ik ben op papier de medewerker. de overige twee hebben een andere titel, maar zijn toch ook gewoon medewerker?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 15 nov 2015 23:37

Ze moeten noch naar titel, noch naar ervaring kijken. Het afspiegelingsbeginsel is mij niet bekend, dit lijkt iets Nederlands te zijn?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 16 nov 2015 06:35

Er zijn zoals leenw zegt geen wettelijke voorschriften.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 nov 2015 10:58

Afspiegelingsbeginsel is een term uit het Nederlandse abreidsrecht, voor zover ik weet. Indien de topic starter tewerkgesteld is in een Nederlands bedrijf, kan hij of zij best de vraag stellen op rechtenforum.nl
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”