Nieuw contract bij zelfde werkgever?

MissChilli
Topic Starter
Berichten: 63

Nieuw contract bij zelfde werkgever?

#1 , 14 nov 2015 20:41

PC200 (218)
14 jaar in dienst.

Binnen enkele weken is mijn opzeg gedaan en mag ik gaan stempelen.
Ik heb de aanbieding gekregen om een nieuw contract te krijgen bij mijn huidige werkgever.
Heb daar heel wat vragen over. Mijn excuses voor de overrompeling.

Maar wat zijn de voorwaarden?
Ik zou begin 2016 opnieuw een contract krijgen. Dan zitten er 2 of 3 maanden tussen het feitelijk ontslag en de nieuwe aanwerving.
Een contract dat mij toestaat nog een tweede job te doen (dus geen overuren en onregelmatige uren meer)

Hoe zit het dan met de anciënniteit en loonschaal?
Moet de anciënniteit overgenomen worden of valt die weg?
Moeten ze mij aan hetzelfde loon uitbetalen of zak ik terug naar starter?
Moet ik dan van dag 1 maaltijdcheques krijgen of pas na 6 maand?
Mogen dat tijdelijke contracten zijn of is dat niet mogelijk?
Ik heb nog een tijd outplacement. Mag ik die laatste sessies nog volgen ook al heb ik een nieuw contract?
Valt dat dan nog onder sollicitatieverlof of kan dat onder werknemersopleidingen of neem ik daar dan vakantie voor op? (ik wil die echt nog volgen)
En het belangrijkst:
Stel dat het binnen een jaar opnieuw slecht gaat met de zaken. Mijn opzeg, hoe wordt die dan berekend? Tellen de voorbije jaren dan nog mee of telt men vanaf de nieuwe start datum?
Volgens de nieuwe wetgeving, de oude, een combinatie van beiden?


PS: Die 2-3 maand tussen, eerder 3 dan 2, is omdat er nu een periode van vingerdraaien aankomt. Dan werf je niemand aan tenzij het manicure is :lol:


Alvast dank voor de hulp.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding