Vanaf welk moment twee dagen sollicitatieverlof

sunny426
Topic Starter
Berichten: 4

Vanaf welk moment twee dagen sollicitatieverlof

#1 , 08 nov 2015 11:49

Beste,

Ik heb 15 jaar gewerkt als bediende voor een groot IT-bedrijf te Zaventem.
Ik ben op 13/10/2015 ontslagen zonder opzegvergoeding met een opzegtermijn van 14 maanden en 11 weken.
Ik heb zaterdag jl. aangetekend mijn aanvraag en goedkeuring van het outplacement aanbod opgestuurd.

Vanaf wanneer welk exact moment mag ik overschakelen naar twee i.p.v. één halve dag sollicitatieverlof per week?

Dikke merci en vriendelijke groet,
Jozef

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 nov 2015 14:07

in de 6 laatste maand.

sunny426
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 08 nov 2015 16:35

Hallo, bedankt voor je reactie maar dit klopt niet.

Vanaf het moment dat ik van het outplacement "geniet", heb ik recht op twee ipv één halve dag sollicitatieverlof per week.
Maar nergens is te vinden vanaf welk moment dat dat "genieten"van outplacement exact begint.

Is dat vanaf het moment dat je de brief voor aanvaarding opstuurt?
Of vanaf de eerste begeleidingssessie?
Enz.

Bedankt,
Jozef

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 08 nov 2015 18:48

Hallo, bedankt voor je reactie maar dit klopt niet.

Vanaf het moment dat ik van het outplacement "geniet", heb ik recht op twee ipv één halve dag sollicitatieverlof per week.
maar mag het outplacement ook aangerekend worden op het sollicitatieverlof (de 60 uur, in de 3 fases zoals voorzien). Pas 6 maand op voorhand heb je dus zeker recht op 1 volle dag ("eigen") sollicitatieverlof. Het outplacement kon je verdagen tot na de einde arbeidsovereenkomst.
Maar nergens is te vinden vanaf welk moment dat dat "genieten"van outplacement exact begint.

Is dat vanaf het moment dat je de brief voor aanvaarding opstuurt?
Of vanaf de eerste begeleidingssessie?
vanaf het begin van het outplacement, dat is de eerste sessie dus (anders ben je niet zeker dat die aangevangen is).

sunny426
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 08 nov 2015 22:04

Klopt, het outplacement wordt van het solverlof afgehouden.

Denk ook dat er overgeschakeld mag worden naar twee halve dagen vanaf de eerste sessie is, lijkt me het meest logische.
Maar deze info kan je nergens op een officieel platform terug vinden.

Mag ik vragen waarop u uw antwoord baseert?

Goedenavond,
Jozef

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 09 nov 2015 07:45

op de manier waar men andere periodes definitieert (gebruik van tijdskrediet, educatief verlof, ...). Indien men expliciet de periode voor een outplacement, maar na de aanvraag, zou willen insluiten, dan zou men dit expliciet vermelden zoals bij bescherming van bvb educatief verlof doet.

sunny426
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 09 nov 2015 22:32

Ok bedankt nogmaals voor uw hulp.

Goedenavond,
Jozef

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”