Ontslag tijdens moederschapsrust

Edr1987
Topic Starter
Berichten: 3

Ontslag tijdens moederschapsrust

#1 , 04 nov 2015 11:55

Ik heb mijn ontslag gegeven tijdens mijn moederschapsrust. Ik had berekend dat mijn opzegtermijn zou aflopen samen met het einde van mijn moederschapsrust.

Mijn (ex-)werkgever heeft echter mijn c4 opgemaakt eind oktober met als onderwerp ontslag met wederzijds akkoord en dat ik geen opzeg moet doen.

Dit is echter niet wat ik wou.
Verlies ik nu mijn recht op uitkering?
Kan ik iets doen tegen deze eenzijdige beslissing van mijn werkgever?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 nov 2015 12:15

Vraag eerst je werkgever naar een correcte c4

Edr1987
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 05 nov 2015 05:15

Mijn moederschapsrust eindigt op 30 november. Zijn reactie is dat het definitief is.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 05 nov 2015 08:35

heb je dat op papier? kan belangrijk zijn.

Edr1987
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 10 nov 2015 11:27

Ik heb mijn aangetekend schrijven van mijn ontslagbrief, waar de opzegtermijn duidelijk instaat.

Hij reageert enkel mondeling en antwoordt zelfs niet op mails.
Geen schriftelijk bewijs van zijn standpunt dus.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 10 nov 2015 14:02

Stuur nog een aangetekende zending dat je een laatste keer een correcte C4 eist en zoniet de verbrekingsvergoeding zal eisen gezien je uit de aflevering van de C4 afleidt dat hij eenzijdig de arbeidsovereenkomst verbroken heeft tijdens een lopende opzegtermijn langs uw kant.

Bewaar alle briefwisseling INCLUSIEF enveloppes die je van hem krijgt (bvb die van de C4), zodat je postdata kan bewijzen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”