Concurrentiebeding - opereren vanuit andere provincie

Motorsense
Topic Starter
Berichten: 15

Concurrentiebeding - opereren vanuit andere provincie

#1 , 04 nov 2015 00:43

Eerst de feiten: ik val onder een geldig concurrentiebeding. De periode behelst 6 maanden na ontslag, de regio is beperkt tot de provincie Limburg.
Mag ik na mijn zelf gegeven ontslag een bedrijf oprichten met dezelfde activiteit in Antwerpen, maar toch klanten benaderen in Limburg?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 04 nov 2015 05:58

Heeft uw werkgever gebruik gemaakt van het beding? M.a.w. heeft hij u -ik ga ervan uit dat aan de loonvereiste werd voldaan- betaald? Het is ook mogelijk dat hij u binnen de 15 dagen na beëindiging laat weten er geen gebruik van te zullen maken, in dat geval speelt het niet en ontvangt u niets maar doet u wat u wil uiteraard.

Indien ja dan is het antwoord op uw vraag negatief, u zou de voorwaarden van het beding schenden aangezien u economische activiteiten zou uitvoeren en klanten hebben in Limburg.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 04 nov 2015 07:35

als de verwoording is zoals het lijkt, zal Xenophon idd gelijk hebben.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”