ontslag om dwingende reden

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

Re: ontslag om dwingende reden

#16 , 29 okt 2015 07:47

Ik volg JPV, indien er geen vormvereisten geschonden werden dan heeft u m.i. geen poot om op te staan en begrijp ik goed waarom de vakbond er niet wil aan beginnen. Beetje ernstig blijven hé....
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 30 okt 2015 11:42

Tja, ik moet JPV toch bijtreden. Als uw GSM nummer (wie de kaart gekocht heeft speelt weinig rol, als jij die GSM op zak hebt is het jouw GSM) op die flyer staat, dan lijkt het mij dat jij in praktijk werkt voor die zaak.

Je zou de eerste niet zijn die een familielid een zaak laat opstarten om één of andere reden (bijvoorbeeld een concurrentiebeding bij een huidige werkgever), maar wel zelf de dagelijkse leiding in de zaak hebt (het familielid is zo'n beetje een stroman in dat geval). Ik zeg niet dat het hier zo is, maar met uw GSM nummer op die flyer... Zoals hierboven gezegd: het is voldoende dat één klant van je vader verklaart dat je ter plaatste geweest bent of contact met je gehad heeft...

Misschien helpt het om hier de ware toedracht van de zaak van je vader even toe te lichten. Was het de bedoeling dat deze zaak nu opgestart werd met je vader als zaakvoerder (en jij als "adviseur" wegens je kennis ter zaken), en dat jij, eens deze zaak wat goed begon te draaien, je ontslag zou geven en de zaak van je vader zou overnemen? Wat die indruk heb ik echt wel, en zal een arbeidsrechtbank ook hebben. Dit zal de advocaat van je ex-werkgever ongetweifeld ook aandragen. Als je hier een goeie uitleg voor hebt, maak je misschien nog een kans, maar dan moet je wel met een héél erg goeie uitleg afkomen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”