Commissie aan freelancer betalen

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

Commissie aan freelancer betalen

#1 , 21 okt 2015 20:46

Beste,

Voor mijn webwinkel is er iemand die interesse heeft om met me samen te werken. Echter zou deze geen vaste vergoeding krijgen.
Ikzelf zou de webwinkel onderhouden en het ICT gedeelte voor mij nemen. De "helper" doet de marketing, social media etc...

Het systeem dat ik zou willen hanteren is het volgende : we delen de winst...50/50

Concreet :
1000euro omzet-->20% marge-->200euro "winst"
De "helper" krijgt hierop 50% op 200euro-->100euro
Ikzelf ook 100euro

Ander voorbeeld :
Is er 0 euro omzet op een maand krijgt de helper niks.

Gaat dat en hoe regel je iets dergelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 okt 2015 21:23

hij moet zelfstandige worden. Is dat al het geval?

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

#3 , 21 okt 2015 23:54

Nee...eventueel zou hij wel een nummer willen aanvragen. (tot 15000euro zou hij geen kwartaalaangiften moeten doen...en daar zal hij niet aankomen). Echt een nichemarkt an aldus beperkte omzet + moet nog opgebouwd worden.

//Om de rompslomp te vermijden (hij moet dan een ondernemingsnummer aanvragen...stel dat het niet lukt...etc) hoop ik in feite nog op een makkelijkere oplossing. Via payroll zat ik te denken (tentoo heb ik al gevonden)?


Stel nu dat hij toch een nummer gaat aanvragen :
Hoe stel ik dat contract dan het beste op? Wat moet ik er zeker inzetten?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 okt 2015 17:00

sparkling, jij bent zelf wel zelfstandige, als ik het goed begrijp? Indien dit zo is: heb je op dit moment reeds mensen in dienst?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

#5 , 22 okt 2015 21:45

sparkling, jij bent zelf wel zelfstandige, als ik het goed begrijp? Indien dit zo is: heb je op dit moment reeds mensen in dienst?
Hey Tom,

Ik ben zelfstandige in bijberoep. Daarbovenop werk ik voltijds.

De persoon die interesse heeft is iemand die goeie kennis over het onderwerp van mijn webwinkel. Daarmee dat ik deze persoon een deel van het werk zou laten doen in de vorm van verdeling van de mogelijke winst.

Wat zijn de beste opties?

Thx

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

#6 , 25 okt 2015 17:20

Niemand?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”