Bijberoep en werkloosheidsuitkering

ivevanlaer
Topic Starter
Berichten: 15

Bijberoep en werkloosheidsuitkering

#1 , 17 okt 2015 11:02

Beste,

mijn situatie is al volgt. Ik werk reeds 18 jaar als grafisch vormgever altijd in dienstverband. Eind juni kreeg ik ontslag bij mijn werkgever waar ik tot dan 5 jaar werkte. Reden was dat ik een heupoperatie moest ondergaan en 8 weken werkonbekwaam ging zijn, toen ik dit meedeelde aan mijn werkgever kreeg ik een week later mijn ontslag onder de noemer reorganisatie. Mijn werkgever heeft mij een verbrekingsvergoeding betaald die loopt tot midden november. Hiernaast oefende ik reeds 10 jaar ook een zelfstandig bijberoep uit als grafisch vormgever. In dit bijberoep werk ik met een BTW vrijstelling dwz dat ik minder dan 15000euro per jaar bijverdien. Wegens mijn ontslag ben ik mij intensiever gaan richten op mijn bijberoep met als gevolg dat ik in de maanden september en oktober veel meer gefactureerd heb. Als ik alles samentel zal ik dit jaar boven die 15000 euro uitkomen. Nu had ik volgende vragen:
- Heeft dit meerverdienen een gevolg op mijn werkloosheidsuitkering waar ik vanaf midden november recht op heb?
- Kunnen ze mijn werkloosheidsuitkering inhouden gebaseerd op mijn inkomsten uit mijn bijberoep
- Kan het dat mijn bijberoep automatisch hoofdberoep wordt gebaseerd op mijn laatste inkomsten

met vriendelijke groeten

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding