Loon ibo

Sandyyy
Topic Starter
Berichten: 10

Loon ibo

#1 , 11 okt 2015 13:55

Hallo allemaal!

Begin juli is mijn ibo ten einde gelopen en heb ik vast contract gekregen van mijn werkgever. Nu zit ik met een vraag... Tijdens de ibo periode krijg je nooit een volledig loon, dit wordt gelukkig elke maand een beetje hoger. Mijn collega zei me dat je ergens het deel loon dat je tijdens de ibo te weinig hebt gehad ergens kan opeisen. Heeft mijn collega gelijk? En zo ja, waar kan ik dit opeisen? Dit zou inderdaad heel mooi zijn als dit zou kunnen...

Alvast bedankt en nog een fijne zondag!
Sandyyy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
69_Shorty_69
Berichten: 153

#2 , 11 okt 2015 15:54

Volgens mij past de RVA (via u uitbetalingsinstelling) een deel bij als ik mij niet vergis maar weet niet of dat nu nog van toepassing is vermits u IBO is afgelopen.
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

Sandyyy
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 11 okt 2015 17:48

Ik kreeg een werkloosheidsuitkering van de RVA aangevuld met een bedrag door mijn werkgever. Volgens de VDAB zou mijn volwaardig loon €1770 zijn, dit volledige bedrag heb ik ook pas de laatste maand van mijn ibo gekregen. Hiervoor heb ik nooit dit bedrag gehad. Wat mijn collega bedoelde, is dat als ik de eerste maand €1200 loon kreeg, ik de overige €570 (verschil met volwaardig loon) voor de eerste maand + verschil tweede maand + derde enz ergens kan opeisen omdat ik nu vast contract heb. Weet iemand of dit kan en bij welke instelling ik hiervoor moet zijn?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 okt 2015 19:54

Hier klopt iets niet wat je schrijft , voor de mensen die hier 100% kunnen op antwoorden, bij welk PC bent u tewerkgesteld en welk beroep doe je ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sandyyy
Topic Starter
Berichten: 10

#5 , 11 okt 2015 20:05

Als ik me niet vergis PC 218 en ben technisch administratief bediende

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 11 okt 2015 20:57

Productiviteitspremie (art. 93 B)
De cursist die een opleiding volgt in een onderneming, vzw of een administratieve overheid, verkrijgt een premie die met elke productieve arbeid overeenkomt.
Het bedrag van de productiviteitspremie wordt uitgedrukt als een % van het verschil tussen het normaal loon van het beroep en het inkomen waarop de cursist recht heeft op grond van werkloosheid, leefloon of financiële maatschappelijke dienstverlening.


Voor opleidingen van 4 tot 26 weken:
■ 100 % de laatste maand van de opleiding;
■ 95 % de tweede laatste maand van de opleiding;
■ 90 % de derde laatste maand van de opleiding;
■ 85 % de vierde laatste maand van de opleiding;
■ 80 % de vijfde laatste maand van de opleiding;
■ 75 % de zesde laatste maand van de opleiding.
Bij een duurtijd langer dan 6 maanden bedraagt het percentage 100 % voor elke bijkomende maand.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”