arbeidsongeschikt en ontslagen

Lisa_07
Topic Starter
Berichten: 6

arbeidsongeschikt en ontslagen

#1 , 02 okt 2015 00:50

Hoi,
Even een vraagje. Zoals een tijdje geleden hier vermeld had, was ik zwanger. Helaas, aan die zwangerschap is vroegtijdig een einde gekomen.
Doordat dit is gebeurd heb ik hier enkele ernstige symptomen aan over gehouden en heeft de dokter vandaag beslist om me (voor nu) een attest van arbeidsongeschiktheid te geven voor het ziekenfonds.
Probleem is, ik ben (een tijdje na het eindigen van de zwangeschap) 2 dagen terug gaan werken. Maar op die 2e werkdag werd ik plotsklaps ontslagen. Reden? De zaken draaide niet goed en dus moesten er enkele mensen weg, waaronder ik dus.
Ik ben dus maandag en dinsdag gaan werken (hoewel ik een ziekenbriefje van de dokter had) en dinsdag na mijn shift ontslagen. Doordat ik me dinsdag al de hele dag niet goed voelde ben ik dan 's avonds opnieuw naar de dokter gegaan en zij stelde vast dat ik toch wat heb overgehouden aan het vroegtijdig eindigen van mijn zwangerschap. Nu heeft ze dus beslist dat attest arbeidsongeschiktheid te geven en ze heeft de startdatum opgezet vanaf dinsdag, zodat ik dus op de ziekenkas terecht kan.
Nu is mijn vraag, ik heb net vandaag het papier 'attest arbeidsongeschiktheid' binnengedaan bij het ziekenfonds, maar kan iemand me vertellen wat er nu gaat gebeuren? en of mijn ontslag nu voor problemen zou kunnen zorgen waardoor ik niet op de ziekenkas zou kunnen blijven staan?

Alvast bedankt!! x

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 okt 2015 09:45

je ontslag kan er niet voor zorgen dat je niet op de ziekenkas kan blijven, het kan wel zijn dat je gedurende de periode van je verbreking geen uitkering van het ziekenfons kan krijgen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”