Nieuw contract per mail bevestigd maar beter aanbod gekregen.

Punch
Topic Starter
Berichten: 6

Nieuw contract per mail bevestigd maar beter aanbod gekregen.

#1 , 27 sep 2015 16:51

Deze week heb ik de draft van mijn nieuw arbeidscontract bij firma x per mail bevestigd (niet getekend) en gevraagd wanneer ik mag langskomen voor de ondertekening maar ondertussen heb ik van een andere firma (waar ik ook liever zou starten) een beter aanbod gekregen.
Kan ik per mail laten weten aan firma x dat ik een beter aanbod heb gekregen en niet langer in dienst wens te treden of moet ik dan een vergoeding betalen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 sep 2015 20:01

als je de draft hebt bevestigd, dan is er een arbeidsovereenkomst, ook al is die niet schriftelijk getekend. Je kan opzeggen met een opzegtermijn van 1 week. Indien nog voldoende voor begin arbeidsovereenkomst, kan die arbeidsovereenkomst op die manier opgezegd worden zonder echte gevolgen.

Punch
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 27 sep 2015 23:22

Bedankt voor uw reactie! En wat is voldoende voor begin arbeidsovereenkomst? Ik moest normaal beginnen op 19/10...

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 28 sep 2015 07:34

Als je ten laatste woensdag aangetekend je opzeg geeft, dan start de opzegtermijn op 05/10/2015 tot en met 11/10/2015. Gedurende die opzegtermijn moet je de uren presteren die overeengekomen zijn (= nog geen uren), daarna is je opzeg gedaan.

Je kan natuurlijk gewoon ook mailen naar je nieuwe "niet-werkgever" en hen vragen te bevestigen dat de arbeidsovereenkomst in onderlinge overeenkomst opgezegd wordt. ALs ze via mail bevestigen, is dat voldoende.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”