ontslag bij verkoop bedrijf

MP84
Topic Starter
Berichten: 2

ontslag bij verkoop bedrijf

#1 , 25 sep 2015 13:39

Hallo,
Ik werk al meer dan 10 jaar in een kapsalon met 2 meewerkende bazen en 4 medewerkers. De eigenaar/baas van het kapsalon gaat in mei 2016 met pensioen en stopt met de zaak. Vorig jaar werd ik en mijn collega’s onder druk gezet om ons contract van onbepaalde duur te laten vervangen door een van bepaalde duur met einddatum mei 2016. Onder dit hernieuwde tijdelijke contract bleef het loon en anciënniteit wel behouden.

Het pand waarin het kapsalon gelegen is werd pas verkocht, en de nieuwe eigenaar begint er in mei 2016 zelf een kapsalon in met naamsbehoud en overname van het meubilair en dergelijke van het vorige kapsalon maar zonder het bedrijf over te nemen.

Indien ik voor de nieuwe baas blijf werken heb ik dan recht op dezelfde voorwaarden als bij de vorige baas?

Maakt het voor mij op financieel of ander gebied een verschil dat ik dat nieuwe tijdelijke contract heb ondertekend? Anders had de baas ons wel op tijd onze ontslagbrief bezorgd.

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 27 sep 2015 09:22

“Art.9. De arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk moet voor iedere werknemer afzonderlijk schriftelijk worden vastgesteld uiterlijk op het tijdstip waarop de werknemer in dienst treedt. Is er geen geschrift waaruit blijkt dat de arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk is gesloten, dan gelden voor deze arbeidsovereenkomst dezelfde voorwaarden als voor de arbeidsovereenkomsten voor onbepaalde tijd...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).