uitgenodigd door de bedrijfsarts

write
Topic Starter
Berichten: 12

uitgenodigd door de bedrijfsarts

#1 , 24 sep 2015 13:54

Beste,

Ik ben 53 en reeds een geruime tijd(24 md) op in ziekteverlof , mijn gezondheid zal nooit meer zoals voorheen zijn.
Voorheen had ik een contractuele functie als begeleider bij de overheid in vlaanderen.
Ik zal echter mijn job mijn inziens niet meer kunnen uitoefenen.
Ik ben ondertussen verhuist naar Wallonië omdat de rust hier een zeer positieve invloed heeft op mijn genezing.

Mijn werkgever heeft mij 2 md geleden een controlearts gestuurd, zijn bezoek is positief verlopen, de man zag ook wel onmiddellijk dat mijn ziekte menens was.

Nu komt het : de personeelsdienst van mijn werkgever heeft mij opgebeld .
Hij zei dat de gestuurde controlearts van oordeel was dat ik nooit meer het werk zou kunnen hervatten.
Hij nodigt mij uit bij de bedrijfsarts in Vlaanderen om de mogelijkheden op korte,midden of lange termijn te bekijken.
Kort gezegd, zij willen aansturen op een ontslag wegens medische reden.
Wat moet ik doen en waar moet ik op letten?
Ben ik verplicht om hierop in te gaan? Ga ik hier beter op in als er geen perspectieven meer zijn om beter te worden?
dank voor jullie reactie, (ik ben hier gesyndiceerd in Wallonie maar die terminologie is ook niet alles)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 24 sep 2015 15:31

Als u op vervroegd op pensioen gesteld wordt wegens ziekte gaat uw pensioenuitkering zeer laag uitvallen vrees ik.

ik zou toch proberen om een oplossing te zoeken om uw pensioenrechten te vrijwaren

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 24 sep 2015 16:21

werk je in de privé sector?

Indien ja: dan mag de bedrijfsarts je tijdens je ziekte NIET uitnodigen.

Reclame

write
Topic Starter
Berichten: 12

#4 , 25 sep 2015 08:37

Hallo , bedankt voor jullie snelle reactie, ik sta nog onder contract onbepaalde duur niet statutair bij de Vlaamse overheid.
Op vervroegd pensioen kan niet omdat ik niet statutair ben .
Mag de bedrijfsarts wel uitnodigen bij de overheid?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 25 sep 2015 08:52

durf ik me niet met zekerheid over uitspreken.

jef007
Berichten: 1679

#6 , 25 sep 2015 10:54

heeft overheid bedrijfsartsen?
ik denk dat MEDEX dokters aanduidt die controle komen maken bij de zieke thuis of die de zieke op hun kabinet uitnodigen als de zieke niet thuis is

write
Topic Starter
Berichten: 12

#7 , 25 sep 2015 13:27

beste,
mensura heeft de controle thuis in Wallonië verricht, dit was een controledokter.
De andere dokter die ik zou moeten bezoeken in Vlaanderen zou deel uitmaken van arista, externe dienst voor preventie en bescherming.
Ga ik beter in op de vraag beëindiging contract wegens medische overmacht als er geen beterschap meer in zicht is?
Ik vind de druk van de werkgever bovenop mijn ziekte te zwaar.
dank,

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 28 sep 2015 07:39

heb je nog voordelen door je arbeidsovereenkomst (hospitalisatieverzekering, ...)?

write
Topic Starter
Berichten: 12

#9 , 05 okt 2015 10:25

Ja, ik heb nog hospitalisatieverzekering en ik ontving tot op heden ook nog altijd eindejaarspremie en vakantiegeld.
Dat vond ik wel vreemd, zal misschien een vergissing zijn.
Excuses voor het late antwoord,

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”