Ik wil ontslag nemen

Ana123
Topic Starter
Berichten: 1

Ik wil ontslag nemen

#1 , 27 aug 2015 19:31

Hallo iedereen,

Ik zit de laatste tijd met een lastige vraag. Ik ben namelijk jobstudente in de Albert Heijn als vuller in het magazijn. En ik heb daar een jaarcontract ondertekend. Nouja de laatste tijd zie ik het gewoon niet meer zitten om daar te werken. Ik heb er reeds 8 maanden gewerkt. De reden dat ik wil stoppen is omdat de werkdruk veel te hoog geworden is, ik heb er rug- en knieklachten door gekregen. Daarbij is de werksfeer ook veel veranderd nu er een nieuwe "baas" is. Ik zou graag ontslag nemen maar weet niet wat de gevolgen kunnen zijn doordat ik een jaarcontract heb. Ik heb namelijk nu al 33 dagen gewerkt van de 50 werkdagen als jobstudente. Gelive me te helpen, want ik zie dit echt niet meer zitten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 27 aug 2015 20:24

gezien het een contract als jobstudent is, werk je dus vermoedelijk een beperkt aantal uren per week? Dat je rug-en knieklachten krijgt is een duidelijk signaal dat dit werk over lange periode te zwaar is voor je fysiek. De werkgever heeft ook niets aan een jobstudent die niet (meer) aan het tempo kan werken dat vereist is. Ik vermoed (maar ben niet helemaal zeker) dat je gewoon naar je huisarts kan stappen, om je te laten onderzoeken en rust te laten voorschrijven. Althans toch het verbod om met lasten te sleuren voor een bepaalde periode. Als je dit onverhandigd aan je werkgever, kan hij niet anders dan voor die periode vervanging te zoeken. En wellicht vraagt hij je zelf of jullie in onderling akkoord geen einde aan het contract kunnen maken.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 27 aug 2015 20:56

je hebt een opzegtermijn van 3 kalenderdagen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”