Bedrijfswagen inleveren op kantoor

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

Bedrijfswagen inleveren op kantoor

#1 , 26 aug 2015 20:18

Over enkele weken eindigt mijn opzegtermijn en dien ik al mijn extralegale voordelen (GSM, iPad, laptop, printer, wagen met tankkaart) in te gaan leveren op het bedrijf.

Het bedrijf is wel een uur rijden van bij mij thuis en het is de werkgever die gevraagd heeft om alles te komen inleveren op de firma. Moet mijn werkgever vervoer voorzien naar huis na het inleveren (bv. taxi). Of kan hij er mee vanaf komen met wat geld voor openbaar vervoer? Dit laatste is praktisch onmogelijk, daar het bedrijf zich in Nederland bevindt.

Hoe is dit wettelijk geregeld? Kan hier niks over terugvinden. Ter info: bedrijf behandelt Belgische werknemers volgens Belgische wet, Nederlandse collega's volgens de Nederlandse wet, weet niet of deze info nodig is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 26 aug 2015 20:36

Ik ben kaderlid bij een Belgisch bedrijf. Bij ontslag lever je de wagen af op het bedrijf. In het beste geval worden je openbaar-vervoer kosten terugbetaald. Lijkt me niet meer dan normaal. Vanaf dan voorzie jij zelf ij je vervoer. Taxi? Familie?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 aug 2015 06:55

Daar zie ik toch geen probleem in, een ander persoon zonder wagen moet ook zien dat hij op zijn werk geraakt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”