Sollicitatieverlof

tacqi
Topic Starter
Berichten: 7

Sollicitatieverlof

#1 , 25 aug 2015 15:16

Beste,

Ik heb zelf ontslag genomen en heb recht op 1 dag (of 2 halve dagen) sollicitatieverlof per week.
Nu beweert HR dat ik de rest van de week moet werken om hierop recht te hebben. Als ik verlof neem tijdens andere dagen in een week zou het sollicitatieverlof worden gehalveerd (als ik bvb. 1 dag verlof neem) of teniet worden (als ik bvb. de hele week verlof neem).
Is dit correct ? Volgens mij heb ik zowizo recht op 1 dag per week, los van het feit of ik extra verlof opneem.

Groeten,
tacqi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 aug 2015 17:30

Het standpunt van de werkgever is NIET correct. geen enkele bepaling vermindert het sollicitatieverlof in geval van verlof nemen. Enkel deeltijdse tewerkstelling zorgt voor een vermindering, maar verlof is dat niet.

tacqi
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 01 sep 2015 22:12

Dank je voor het antwoord.

Een ander euvel. Ik heb nog 3 volle dagen overuren staan (=24 uren). Ik zou deze graag opnemen als inhaalrust dus recuperatiedagen. De werkgever weigert en wil ze uitbetalen. Mag hij dit weigeren ? Ik wil ze nl. liever niet uitbetaald !
Dank.

Groeten,
tacqi

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 01 sep 2015 22:20

werkgever mag weigeren (in de meeste gevallen)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”