Einddatum contract onderhandelen

hiroduto
Topic Starter
Berichten: 2

Einddatum contract onderhandelen

#1 , 22 aug 2015 22:57

Goeiedag iedereen.

Ik geef komende week mijn ontslag en heb een opzegtermijn van 4 weken te presteren. Die gaat in op 31 augustus en eindigt op 25 september.
Bij mijn nieuwe werkgever kan ik aan de slag vanaf 1 oktober dus ik zou graag tot 30 september in dienst blijven bij mijn huidig bedrijf.
Ze zijn bij mijn werkgever al op de hoogte van mijn (waarschijnlijk) vertrek en er is nog steeds een goede verstandhouding, dus normaal gezien zou dit geen probleem mogen zijn.

Mijn vraag is nu, moet ik dit op mijn ontslagbrief vermelden dat we een einddatum onderhandeld hebben of hoe doe ik dat om juridisch helemaal in orde te zijn?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 aug 2015 11:33

je kan dit best pas NA ontvangst van de ontslagbrief door de werkgever op papier zetten. Dan is dat zeker geen probleem.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 24 aug 2015 12:40

En waarom zou je niet uw de ontslagbrief mogen schrijven, dat gezien de opzegtermijn van xx dagen, je liefst de firma zou willen verlaten op datum xx/xx/xxxx

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 24 aug 2015 12:41

je mag het, maar dan moet je het correct schrijven en maakt het op zich niets uit, omdat de OP dat blijkbaar gemakkelijk ter sprake zou kunnen brengen mondeling. Enkel met een ondertekend schriftelijk akkoord om de opzegtermijn te verlengen, zal een zekerheid bieden.

hiroduto
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 24 aug 2015 19:21

Oké ik dacht het wel, bedankt!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”