Onderling akkoord

MrsM
Topic Starter
Berichten: 1

Onderling akkoord

#1 , 21 aug 2015 22:57

Ik ben reeds een aantal jaren tewerkgesteld bij een bedrijf als bediende onder paritair comité 200(218). Ik heb ontslag genomen bij dit bedrijf aangezien ik een andere job heb gevonden.

Ik heb normaal een opzegperiode van een paar maand maar ze stellen mij een onderling akkoord voor zodat ik sneller kan vertrekken aangezien dit voor beiden beter uitkomt. Er zou ook geen opzeggingsvergoeding moeten betaald worden, hiermee ga ik ook akkoord.

Ze hebben mij nu een "beëindiging van de arbeidsovereenkomst in onderling overleg" voorgesteld waar onder andere volgend artikel in staat:

- "mits deze overeenkomst wordt uitgevoerd, zien beide partijen ervan af jegens elkaar aanspraak te maken op enig recht ontstaan uit of te ontstaan uit de arbeidsrelatie die tussen hen bestaan heeft."

"Tevens zien beide partijen ervan af zich te beroepen op enige dwaling in feite of in rechte en op enige nalatigheid betreffende het bestaan of de omvang van hun rechten."


Zij willen dit mij nu laten ondertekenen zodat zij ook hun zekerheid hebben dat ik de 18e september stop.

Nu mijn vragen zijn:

- Moet ik dit ondertekenen of raden jullie dit mij af? Als ik het mag ondertekenen, moet ik dit dan ondertekenen op de dag dat ik uit dienst ga?
- Heb ik nog enige rechten na het ondertekenen van dit? Ik zou normaal nog recht hebben op vertrekvakantiegeld, dit vervalt toch niet als ik dit onderteken?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Mvg

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding