ontslag, opzeg en C4

Juriforum
Topic Starter
Berichten: 3

ontslag, opzeg en C4

#1 , 18 aug 2015 11:57

hey

even snel een vraagje ik heb net gewerkt van 1/07 tot 31/07 + opzeg 14dagen = dus tot 14/08 gewerkt

nu heb ik mijn C4 nog niet gekregen, kan ik mezelf al wel gaan inschrijven voor mijn uitkering te bekomen zonder C4?
omdat ze zeggen je in te schrijven vanaf de eerste dag dat je ontslagen wordt? maar kan dit zonder C4 formulier?

aangezien ik nu enkel mijn ontslagbrief heb waarin staat dat ik ontslagen wordt en er een opzeg gedaan moet worden van 14 dagen....

bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 aug 2015 11:06

je kan je al inschrijven bij de VDAB en MOET je dat zelfs doen (binnen 8 dagen als je werkloos bent, indien je uitkeringen wil). Een C4 is een docuemnt dat je maar krijgt NA einde tewerkstelling, dus niet abnormaal dat je dat niet kan krijgen op datum van opzeg.

dossier bij vakbond/hulpkas kan pas gestart worden als je de C4 hebt, maar op zich best nu al eens langsgaan daar.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”