Ontslag om dringende reden tijdens zwangerschapsverlof

robinneke22
Topic Starter
Berichten: 3

Ontslag om dringende reden tijdens zwangerschapsverlof

#1 , 12 aug 2015 22:43

Ik probeer het kort te schetsen:
4/5de aangevraagd - eerst geweigerd - ben op mijn strepen blijven staan, mits overleg toch goedgekeurd.
Net voor ik in zwangerschapsverlof ging, werd er gezegd dat mijn functie zou komen te vervallen en dat ik 2 weken voor aanvang van nieuw werk, moest horen welke functie ik zou willen uitoefenen (ik was aan de slag als Sales Manager en ben heel ambitieus).
Ik moest auto, laptop, gsm afgeven en ook mijn loon zou minderen. Natuurlijk was ik hier niet mee akkoord. Vooral ook de manier waarop.
Laatste werkdag: laptop leeggehaald (waaronder foto´s, klantenlijsten van mezelf,...)
5 minuten na leeghalen laptop (doorsturen files naar privemailadres) moest ik op bureau komen: directeur wist wat ik had gedaan, ik heb toen verduidelijkt dat ik geen foute bedoelingen had, hij zei het er zo bij te laten.
2 dagen later ontslag om dringende reden in de bus.
Ik heb het hier op aanraden van vrienden niet bijgelaten en heb hen aangeklaagd wegens onterecht ontslag.
Ik heb 6 maanden beschermingsvergoeding + 3 maanden opzeg toegezegd gekregen.
Nu zijn ze in beroep (zonder nieuwe elementen). Ze hebben grove leugens verteld die ik gelukkig zwart op wit kon bewijzen dat het om leugens ging (volgens mij zeker in mijn voordeel)
In mijn contract stond eveneens: bestanden niet doorsturen naar derden (niet over naar jezelf sturen) Ik heb ook echt niets met de files gedaan
, was ook nooit de bedoeling.

Nu mijn concrete vraag. Als ik ook in beroep in mijn gelijk wordt gesteld, hoelang hebben zij dan tijd om dit te betalen? Gaat dit nog eens over maanden of moeten zij dit dan direct betalen?
De feiten dateren van mei 2013 en eind september wordt in beroep het proces voorgeleid.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 14 aug 2015 11:49

“Art.1398. Behoudens de uitzonderingen die de wet bepaalt, kan de rechter de voorlopige tenuitvoerlegging van de vonnissen toestaan. De tenuitvoerlegging van het vonnis geschiedt niettemin alleen op risico van de partij die daartoe last geeft en onverminderd de regels inzake kantonnement.”(Gerechtelijk Wetboek=Ger.W.).

U kan in hoger beroep voorlopige tenuitvoerlegging vorderen van wat u wordt toegekend.

“Art.1073.Behoudens wanneer de wet een kortere termijn bepaalt, is de termijn om zich in cassatie te voorzien drie maanden te rekenen van de dag waarop de bestreden beslissing is betekend of van de dag van de kennisgeving ervan overeenkomstig artikel 792, tweede en derde lid. Art.1118.In burgerlijke zaken heeft de voorziening alleen schorsende kracht in de gevallen die de wet bepaalt.”(Ger.W.).
‘De voorziening in cassatie heeft geen schorsende kracht.De uitvoering van het arrest van het hof van beroep kan niet door kantonnement verhinderd worden‘(Cass. 22 juni 1992,J.T.T. 1992,407).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”