Niets gekregen qua papieren/uitkering bij laatste werkdag

Skippy03
Topic Starter
Berichten: 1

Niets gekregen qua papieren/uitkering bij laatste werkdag

#1 , 06 aug 2015 09:18

Hello iedereen,

Op 17 juli had ik mijn laatste werkdag bij mijn werkgever. Ik heb namelijk zelf ontslag genomen en de maandag daarop begon ik al bij mijn nieuwe werkgever. De laatste dag zou ik normaalgezien naar de autogarage hebben moeten gaan voor een expertise van mijn bedrijfswagen. Maar, garage gesloten wegens vakantie. Ik heb nog voorgesteld om bij iemand anders te gaan maar mijn werkgever wijgerde & zei dat ze wel zullen langsgaan als de garage terug is uit vakantie.
Dus die vrijdag heb ik dan maar mijn auto naar mijn werkgever gedaan, en heb hem de kras aangewezen die nog gemaakt moet worden (wegens vandalisme dus dit was al aangegeven).

2de puntje, ik dacht dat ik de laatste dag papieren zou moeten tekenen om te zeggen dat ik alles had ingeleverd etc, maar ik heb niks maar dan ook niks gekregen of moeten tekenen. Nadat ik hen dit had gevraagd kwam hetvolgende als antwoord : "binnen een week of 3 krijg je dit wel per post".
Ondertussen heb ik nog altijd niets. Ik heb al een mail verzonden om eens te polsen maar nog geen antwoord.

Dus mijn vragen zijn het volgende:
1. Kan mijn werkgever mij nog geld vragen voor de auto alhoewel ik al meerdere weken weg ben ? (Ik heb schrik dat ze straks afkomen met een factuur van 1000 euro, alhoewel ik ondertussen niet weet waar de auto staat, wie er mee rijdt, wat ermee gebeurd enzo)
2. Hoe lang moet ik wachten op die papieren en uitbetaling ? Is er een termijn ? Zo ja, wat moet ik doen ?

Allesinds bedankt voor jullie hulp !

(Als zo'n vraag al eens is gesteld op het forum, mag je gerust de link posten. Ik ben het forum afgegaan en niks gevonden, maar ik kan natuurlijk altijd iets over het hoofd zien :) )

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 aug 2015 17:54

1. Ja
2. Als je getekend hebt voor ontvangst van auto en dergelijke en je auto+consoorten afgeeft zonder afgiftebewijs kunnne ze beweren niets ontvangen te hebben.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”