vroeger stoppen met opzeggingstermijn

steffie1987
Topic Starter
Berichten: 2

vroeger stoppen met opzeggingstermijn

#1 , 31 jul 2015 17:23

Beste,

Ik sinds 29/06 is mijn opzegtermijn ingegaan, ik heb zelf mijn ontslag gegeven.
Mijn opzeggingstermijn loopt normaal tot 25/10.

Ik had een 2 tal weken geleden getelefoneerd met onze personeelsdienst voor mijn einddatum en ze zeiden mij je moet daar niet naar kijken solliciteert maar, en als je iets vind dan verbreken we gewoon het contract met onderlinge toezegging. zelfs als het vandaag op morgen zou zijn we gaan uw toekomst niet in de weg staan.

Nu heb ik vandaag een positieve sollicitatie gehad en ik zou normaal 10/08 kunnen beginnen.
Met de personeelsdienst gebeld en normaal zou het gaan, maar voor de zekerheid nog eens contact opnemen met de regioverantwoordelijke maar als je dat uitlegt dan zal dat normaal moeten lukken.

Ik heel blij bel met mijn regioverantwoordelijke en hij wist me dood leuk te vertellen dat dit niet gaat.
Kan ik hier iets aan doen of wat zijn de gevolgen als ik mijn opzeg termijn niet nakom?

Ik hoop op een snelle reactie, jullie zouden mij erg helpen, want zit een beetje in de put, ik zie mijn droom smelten als sneeuw voor de zon.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 31 jul 2015 17:52

Als je geen onderling akkoord vind kan je niet anders dan je opzeg uit doen zoals voorzien.

Alternatief is zelf je contract verbreken. Dan ben jij het wel die een verbrekingsvergoeding moet betalen aan je huidige werkgever.

P.

steffie1987
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 31 jul 2015 18:52

En wat zou dat bedragen zo'n verbrekingsvergoeding?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 04 aug 2015 14:06

het resterende brutoloon.

Ben je zeker dat je opzegtermijn wel klopt? In welke sector (paritair comité) werk je, ben je arbeider of bediende en wanneer ben je gestart?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”