Ontslag

cukal
Topic Starter
Berichten: 2

Ontslag

#1 , 30 jul 2015 11:21

Hallo,

Mijn werkgever gaat een aantal mensen ontslaan omwille van herstructurering. Er is overeengekomen om elke werknemer de wettelijke ontslag premie uit te keren maar echter zonder de opzegtermijn te hoeven uitzitten, C4 en ontslagpremie worden maw direct uitgekeerd en het ontslag gaat onmiddellijk in. Mijn vraag is nu: Stel dat ik niet dadelijk opnieuw mijn juiste job kan vinden: wanneer kom ik dan in aanmerking voor een werkeloosheidsuitkering? Is dit na 28 dagen van ontvangst v/d C4 of word er dan rekening gehouden met de ontvangen ontslag premie en een termijn aangehouden?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 jul 2015 11:38

De dag na het einde van de opzegtermijn, zelfs al diende u deze niet te presteren.

cukal
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 30 jul 2015 12:07

Bummer ;)

Boodschap is dus om quasi direct een nieuwe job te vinden.

Thx!

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jul 2015 14:47

Boodschap is dus om quasi direct een nieuwe job te vinden.
Zou inderdaad mooi zijn, maar ik zou beginnen met quasi direct een nieuwe job te ZOEKEN, eigenlijk ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 jul 2015 17:54

Hallo,

Mijn werkgever gaat een aantal mensen ontslaan omwille van herstructurering.
is er geen sprake van collectief ontslag?
zoja, zijn de juiste procedures gevolgd?

http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=493" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”