loonfiche

renaud1510
Topic Starter
Berichten: 6

loonfiche

#1 , 23 jul 2015 20:41

hello
ik werk nu al 5 maanden voor iemand in horeca
ik heb een half time contract maar kreeg tot nu toe geen enkel loonfiche
aangezien ik een lange periode zonder werk was , heb ik tot nu toe wel zitten aandringen maar constant word er mij gezegd later, en heb ik dat tot nu toe aanvaard
nu vraag ik mij af of ik wel aangegeven ben en of mijn baas nu wel de sociale bedragen betaald en ik in orde ben met de mutualitet
ik ben wel een beetje ongerust mijn job te verliezen maar ....
wat kan ik in eerste instentie doen zonder te agressief over te komen

dank u

renaud

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 jul 2015 20:42

zelf eens bellen naar de RVA.

jef007
Berichten: 1679

#3 , 23 jul 2015 21:36

of bellen naar de sociaal buro die de loonberekeningen maakt voor uw werkgever
mogelijks werkt u in het zwart zonder dat u het zelf weet
misschien heeft iemand ervaring met DIMONA aangiften in horeca?

Reclame

renaud1510
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 23 jul 2015 22:22

ik kan toch ni in het zwart werken als ik een kontrakt van half time getekend heb...ik ga opzoeken wat dimona is
ik ga mij ook morgen inschrijven in syndicaat .... want nu dat jef007 van zwart werk spreekt...

jef007
Berichten: 1679

#5 , 24 jul 2015 11:11

en wat als uw baas het contract niet aan zijn sociaal sekretariaat doorgegeven heeft??
heeft u een dubbel? en bij de hand als de arbeidsinspectie binnenvalt?
staat er op uw contract de juiste bepalingen ? duurtijd? werkuren?.....
syndicaat kan u niet helpen bij betrapping op zwartwerk!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee