adresboek

jmo847
Topic Starter
Berichten: 2

adresboek

#1 , 17 jul 2015 19:21

Kan de werkgever het adressenboek eisen van een werknemer als die vertrekt naar de concurrentie? Bij aanvang van het contract is er geen concurrentiebeding getekend en men heeft een blanco adresboek gekregen van de werkgever?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 17 jul 2015 19:44

Als het houden van dat adresboek tot zijn normale werktaak behoort wel.
Een boekhouder die naar een andere firma overstapt mag de boeken ook niet meenemen of door de papierversnipperaar draaien.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

jmo847
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 17 jul 2015 19:48

Het gaat hier om een adresboek van een aankoper en verkoper die zowel gegevens bevatten van de leveranciers en klanten waarmee die verkoper zaken heeft gedaan. Tevens bevat het adresboek ook gegevens van privépersonen los van het bedrijf.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 17 jul 2015 19:50

Ja, inderdaad en die verkoper werd betaald door de werkgever om die klantenkring op te bouwen!
Privégegevens horen niet thuis in een adressenboek van het bedrijf. Inbreuk op de privacy!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 jul 2015 14:10

Het gaat hier om een adresboek van een aankoper en verkoper die zowel gegevens bevatten van de leveranciers en klanten waarmee die verkoper zaken heeft gedaan. Tevens bevat het adresboek ook gegevens van privépersonen los van het bedrijf.
Gegevens van de privépersonen overschrijven in een eigen adresboek, en met zwarte stift wissen in het origineel adresboek. Zoals hierboven gezegd hadden die gegevens niet in het adresboek moeten staan, om te beginnen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”