Hoe ontslag geven na tijdskrediet?

Gras
Topic Starter
Berichten: 3

Hoe ontslag geven na tijdskrediet?

#1 , 16 jul 2015 12:25

Mijn tijdskrediet loopt tot 8 november 2015. Volgens wat ik op de site van jobat vind, zou ik een opzegtermijn hebben van 1,5 maand + 5 weken (bediende, in dienst van in 2011 en brutoloon minder dan 32000 euro).

Welke startdatum van de opzegtermijn moet ik dan in mijn ontslagbrief zetten om te zorgen dat ik op 9 november niet meer in dienst ben, maar ook zodat ik op 8 november wel nog in loopbaanonderbreking ben, zodat ik daar geen administratief gedoe mee heb. Of is het niet echt mogelijk om die exacte einddatum te bekomen en moet ik gaan voor een latere einddatum in mijn ontslagbrief en in onderling overleg met de werkgever een vroegere datum bekomen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 jul 2015 22:05

de exacte einddatum van tijdskrediet halen zal niet mogelijk zijn, tenzij je met de werkgever in onderling overleg een latere of vroegere datum overeenkomt.

Gras
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 16 jul 2015 22:21

Dankjewel voor je antwoord!

Ik vreesde al dat de exacte datum halen niet mogelijk was. Ik ga dan zorgen dat de datum later valt en dan in onderling overleg een vroegere datum overeenkomen. Mijn tijdskrediet eindigt op een zondag (9 november), kan ik mijn arbeidsovereenkomst ook laten eindigen op een zondag, of moet dat een werkdag zijn?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 17 jul 2015 18:40

je kan elke dag kiezen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”