Ontslagen omdat ik wist over fraude

jef007
Berichten: 1679

Re: Ontslagen omdat ik wist over fraude

#16 , 31 aug 2015 15:43

snap je niet dat je aan het lijntje wordt gehouden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 31 aug 2015 17:04

Ok, zo'n anderhalve maand geleden heb ik via een aangetekend schrijven gevraagd naar de eigenlijke reden van mijn ontslag. Ik heb hierop nog steeds geen antwoord gekregen. Ik weet dat mijn ex-werkgever hierop binnen de 2 maanden aangetekend moet antwoorden. Maar wat doe ik/tot wie richt ik mij als dat niet gebeurd?

Verder heb ik de CEO aangeschreven (aangezien hij in het buitenland zat en daardoor niet bereikbaar was voor een gesprek) met mijn verhaal. Hij heeft me gemeld dat hij er nog op terug komt maar dat was ook alweer een maand geleden ...
wat stond er in je ontslagbrief?

monstertje
Topic Starter
Berichten: 11

#18 , 03 sep 2015 21:59

In mijn C4 stond er het treffende: "voldoet niet meer aan de actuele eisen voor de job" :lol:

Vandaag de aangetekende zending ontvangen met daarin de redenen voor mijn ontslag. Ze hebben bijna anderhalve maand nagedacht om 3 redenen te kunnen verzinnen die allemaal zo van tafel konden worden geveegd :)


Al word ik er niet zo vrolijk van dat ze er hoogstwaarschijnlijk toch mee weg komen ...

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 03 sep 2015 22:15

U kan deze redenen proberen te betwisten voor de arbeidsrechtbank. Dat kan u een vergoedin van 4 tot 17 weken opleveren indien de redenen voor het ontslag niet correct zijn.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”