Vreemde opdeling van mijn brutoloon in contract?

HH1
Topic Starter
Berichten: 3

Vreemde opdeling van mijn brutoloon in contract?

#1 , 05 jul 2015 12:35

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en zou jullie graag wat vragen.

Onlangs kreeg ik een contract voor een assistant-manager functie in de retailsector aangeboden.
Men had me telefonisch beloofd +- € 2300 bruto te verdienen.

Bij het lezen van het contract viel me op dat dit bedrag is opgedeeld: 'brutoloon = € 1850'.
Daarbij rekenen ze een 'assistentenpremie van bruto: € 450' die ook elke maand wordt uitgekeerd.

Omdat ik zulks nog nooit eerder heb gezien, vraag ik jullie mening...

Welke voordelen / nadelen heeft deze loonstructuur voor mij?

Ben bezorgd omdat ik denk dat het nadelig is voor pensioen, stempelgeld etc... Maar ik kan natuurlijk fout zijn.

Graag jullie advies!!


- HH1

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 05 jul 2015 17:38

Het is gebruikelijk om management assistants een premie uit te betalen. Dit laat toe om je loon te verlagen tot het basisloon mocht je op een bepaald moment ervoor kiezen om een job van gewone bediende op te nemen binnen hetzelfde bedrijf. De premie is een vergoeding voor de grotere werkdruk en grotere verantwoordelijkheden.

HH1
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 05 jul 2015 17:54

Het is gebruikelijk om management assistants een premie uit te betalen. Dit laat toe om je loon te verlagen tot het basisloon mocht je op een bepaald moment ervoor kiezen om een job van gewone bediende op te nemen binnen hetzelfde bedrijf. De premie is een vergoeding voor de grotere werkdruk en grotere verantwoordelijkheden.
Dank je voor je antwoord Sirkii. Is dit niet nadelig voor mij? Uiteraard wil ik doorgroeien in een bedrijf, in plaats van 'degraderen' naar gewone bediende (niet kwaad bedoeld). Volgens mij wordt het pensioen, stempelgeld etc...berekend op het standaard brutoloon (zonder die extra premies)... Dat zou niet positief zijn, gezien ik voorheen rond de 2350 euro brutoloon had.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 05 jul 2015 21:15

pensioen en co zullen berekend worden op basis van het verdiende brutoloon, niet op basis van een interne onderverdeling.

HH1
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 05 jul 2015 22:11

pensioen en co zullen berekend worden op basis van het verdiende brutoloon, niet op basis van een interne onderverdeling.
Dus op het totaal verdiende brutoloon? Dus de som van mijn standaard brutoloon + bruto premie?
Of enkel op het standaard brutoloon?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 08 jul 2015 07:17

er is geen "standaard" brutoloon voor de overheid, enkel een totaal brutoloon.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”