enkele vraagjes

GillesWRB
Topic Starter
Berichten: 9

enkele vraagjes

#1 , 01 jul 2015 11:41

Goeiemiddag,

Sinds kort werd ik tewerkgesteld via interim bij een VZW uit de streek. Ik heb hier 13 dagen gewerkt maar nu werd er mij verteld dat de interimfacturen te hoog opliepen en ze mij niet meer "kunnen betalen". Nu willen ze me wel zelf een contract geven maar dan hebben ze een contractbreuk met de interim aan hun been.

Zijn er omwegen om die boete te vermijden want ik werk hier wel graag en het laatste wat ik zou willen is dat ik er niet meer zou kunnen werken door de schadeclaims van die interimkantoren.

Alvast bedankt,

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 01 jul 2015 11:48

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat interimkantoren inkomsten willen voor hun diensten. Als dat contractueel is vastgelegd, valt daar weinig aan te doen.

GillesWRB
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 01 jul 2015 11:57

We zijn toch enkele wegen aan het uitzoeken. Als ik bijvoorbeeld een IBO start bij mijn werkgever, kunnen ze dan nog claimen?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 jul 2015 12:00

selectie van personeel kost handen vol geld.

Schoondochter van mij heeft zo een selectie kantoor, wel voor hoger opgeleiden en 8000€ voor een kandidaat is schering en inslag.

dus ik denk dat een interim kantoor rekening houden met het profiel toch een aardige afkoopsom eist, gaande van 1 maand loon tot 2 jaar(accountants)
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 01 jul 2015 19:23

We zijn toch enkele wegen aan het uitzoeken. Als ik bijvoorbeeld een IBO start bij mijn werkgever, kunnen ze dan nog claimen?
hangt af van de contractuele bepalingen, maar meer dan waarschijnlijk: ja.

GillesWRB
Topic Starter
Berichten: 9

#6 , 01 jul 2015 19:49

We zijn toch enkele wegen aan het uitzoeken. Als ik bijvoorbeeld een IBO start bij mijn werkgever, kunnen ze dan nog claimen?
hangt af van de contractuele bepalingen, maar meer dan waarschijnlijk: ja.
Ookal wordt er bij de vdab het volgende gezegd:
•Je hebt nog niet eerder voor het bedrijf gewerkt waar je een IBO gaat doen. Let wel: je mag vóór de start van de IBO wel een korte periode in het bedrijf gewerkt hebben als uitzendkracht.

dan veronderstel ik toch dat die mogelijkheid er moet zijn...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 01 jul 2015 22:09

Dat is wat voor jou geldt, heeft niets te maken met de relatie interim-werkgever.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”