Vacature van eigen job op website

Didier25
Topic Starter
Berichten: 33

Vacature van eigen job op website

#1 , 22 jun 2015 15:46

Ik had hier reeds aangegeven dat ik intern wou veranderen van positie, tot op heden is dit niet gebeurd en gaat het op en af. Ik doe nog altijd hard mijn best en de managers zijn tevreden over de resultaten. Helaas is er geen communicatie met mijn baas. Ik heb gevoel dat het hem totaal niet kan schelen wat ik doe. Hij loopt gewoon voorbij mijn bureau en zegt nooit iets. Communicatie verloopt eerder via email. Ik heb de laatste maanden nogal veel van m'n neus gemaakt en foutieve zaken (door wanbeleid) aangekaart. Misschien is dit in het verkeerde keelgat geschoten, ik weet het niet. Ik ben momenteel ook intern aan het solliciteren voor een andere positie, maar weet eigenlijk nog niet of ik ze wil doen en of ik ze ga krijgen.

Nu zag ik tot grote verbazing dat ze een vacature hebben geplaatst voor mijn positie, terwijl ik eigenlijk nog niet weet wat er met mij gaat gebeuren. De vraag is wat ik nu best doe? Het is best wel vreemd om zo je eigen job op de site te zien staan. De kans bestaat dat ze mij dus gewoon gaan ontslaan "met voorbedachte rade". Is dit eigenlijk wel wettelijk wat ze doen? Ik ben lichtjes autistisch en kan hier moeilijk mee omgaan. De HR-manager zei dat ik dit met mijn manager moest bespreken en dat ze er niks over kwijt wou.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jun 2015 15:53

Ik heb de laatste maanden nogal veel van m'n neus gemaakt en foutieve zaken (door wanbeleid) aangekaart. Misschien is dit in het verkeerde keelgat geschoten
Hoe zou jij je voelen als baas, als daar een werknemer van zijn neus maakt dat je aan wanbeleid doet, er hebben er al voor minder hun ontslag gekregen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jun 2015 16:30

Een goede baas communiceert met zijn werknemers en bespreekt ook de opmerkingen die een werknemer maakt. De werknemer moet niet altijd gelijk krijgen, maar een goede baas verklaart wel waarom bepaalde zaken al dan niet op een bepaalde manier gebeuren in het bedrijf. Jammer genoeg zijn er evenveel slecht managers / bazen dan dat er goede zijn.

Antwoord aan de topic starter: het is inderdaad niet leuk je eigen job als openstaande vacature te zien staan, maar een wergever beslist nog altijd zelf wie ze al dan niet in dienst houden of willen vervangen. Ze moeten zich uiteraard wel aan de wettelijke opzegprocedures en termijnen houden. Spreek uw manager er over aan en vraag om uitleg over die vacature. Als hij je koudweg zegt: "We zijn op zoek naar iemand om je te vervangen, en als we deze persoon gevonden hebben, gaan we je ontslaan." dan is dit maar zo en kan je je daar op voorbereiden. Maar voor hetzelfde geld zegt hij "We vermoeden dat de hoeveelheid werk voor uw functie zodanig gaat verhogen dat we iemand extra zoeken die hetzelfde zal doen dan jij." In dat geval had hij dat beter op voorhand aan jou gemeld, maar als uw baas communicatief een ramp is... tja...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”