Sollicitatieverlof en opzegtermijn

Evernoob
Topic Starter
Berichten: 8

Sollicitatieverlof en opzegtermijn

#1 , 15 jun 2015 21:19

Hallo

Ik heb enkele vragen betreffende de opzegtermijn en aanvullend het sollicitatieverlof :

Stel ik word ontslagen en krijg 20 weken opzeg. Deze termijn wordt met 1 dag verlengd voor elke vakantiedag die ik opneem.
a)Geld dit ook voor nog op te nemen ADV dagen?
b)Gezien ik recht heb op 1 dag sollicitatieverlof per week. Wordt hiervoor de opzeg ook telkens met 1 dag verlengd? (lijkt me weinig waarschijnlijk maar ik vind dit nergens zwart op wit terug).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 jun 2015 21:35

http://www.groups.be/doc/VUM_2009_03_07.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Evernoob
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 15 jun 2015 21:40

Mooi overzicht,

ADV dagen vallen neem ik aan onder "inhaalrust toegekend voor overuren", dus die schorsen de opzegtermijn.
Echter weet ik niet waar "Sollicitatieverlof" onder valt. My best guess is "Toegestane afwezigheid" dus is schorsing hier niet van toepassing.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 16 jun 2015 07:25

ADV = arbeidsduurvermindering. maw: "Inhaalrust toegekend wegens arbeidsduurvermindering"

Sollicitatieverlof telt als een gewerkte dag, gezien loon uitbetaald wordt.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”