Federaal statutair ambtenaar - zelf ontslag tijdens ziekte

Kahless55555
Topic Starter
Berichten: 1

Federaal statutair ambtenaar - zelf ontslag tijdens ziekte

#1 , 09 jun 2015 22:48

beste heren, dames,

ik ben federaal statutair ambtenaar bij een Federaal Wetenschappelijke Instelling.
ik ben sinds 2002 werkzaam. Sinds november 2013 ben ik thuis in ziekteverlof wegens kanker tot....
Wegens mijn ziekte zie ik het niet meer zitten om elke dag drie uur te pendelen en had ik gesolliciteerd in Brussel via Selor interne markt voor statutair bij verschillende FOD's. Ik ben geslaagd voor twee functies.
Nu is mijn vraag, hoe doe ik het om tijdens mijn ziekteverlof mijn ontslag te geven aan mijn huidige werkgever? En hoeveel opzeg zou ik moeten doen?
kan ik mijn ouderschapsverlof ( nog vijf maanden waar ik recht op heb) overnemen naar mijn toekomstige job?
alvast bedankt voor uw antwoord,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 10 jun 2015 00:16

Zou U niet beter eerst kijken om federaal ambtenaar te blijven, en een overplaatsing te bekomen naar een ander departement op basis van medische redenen?
Ontslag nemen als ambtenaar is in uw geval echt wel het laatste dat we kunnen aanraden.
Ik ken eerlijkgezegd geen enkele werkgever die iemand zou aannemen die federaal ambtenaar was en die omwille van een ziekte ontslag neemt.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 10 jun 2015 00:31

U dient geen ontslag te nemen, het gaat immers om interne mobiliteit binnen de federale overheidsdiensten.

Ik dacht dat er op de site van selor zelf een uitgebreide uitleg werd gegeven.

Reclame

giserke
Berichten: 2434

#4 , 10 jun 2015 09:24

U dient geen ontslag te nemen, het gaat immers om interne mobiliteit binnen de federale overheidsdiensten.

Ik dacht dat er op de site van selor zelf een uitgebreide uitleg werd gegeven.
Dat klopt. Mijn broer geeft dit kunnen bekomen bij financiën.
Eerst werkte hij in Brussel maar omwille van minder mobiele redenen heeft hij zijn overplaatsing kunnen bekomen naar de FOD Gent.

WP002
Berichten: 1479

#5 , 10 jun 2015 11:31

Ontslag geven als statutair ambtenaar = het domste wat je kan doen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”