geen loonfiche en geen salaris ontvangen !!

nabou
Topic Starter
Berichten: 6

geen loonfiche en geen salaris ontvangen !!

#1 , 27 mei 2015 11:08

Beste,


Is het normaal dat ik nog altijd geen loonfiche heb gekregen van de maand april ???
We zijn nu bijna twee maanden verder, de werkgever heeft me wijsgemaakt dat hij het ook niet heeft ontvangen en dus weet hij niet hoeveel hij mij netto moet betalen.
Wat kan een reden zijn dat het zo lang duurt en of hebben jullie misschien ervaring ?

Mvg,
een hopeloos geval :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fieke0509
Berichten: 188

#2 , 27 mei 2015 11:14

Een sociaal secretariaat is daar zeker sneller mee hoor! En moet hij echt wachten op jouw loonfiche vooraleer hij kan uitbetalen? Normaal kan je toch lijsten uitdraaien uit je loonpakket? Hier is de betaling altijd bijna een week voor de loonfiches toekomen op ons hoofdkantoor.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 27 mei 2015 11:39

Gewoon vriendelijk meegeven dat je eens bij de RVA zal gaan luisteren...

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 mei 2015 11:53

werkgever is ZELF verantwoordelijk voor de loonfiche, kan die niet op het sociaal secretariaat afschuiven. Als hij dus een probleem heeft met het SS, dat hij het dan zelf doet...

er is géén enkele reden om zolang te moeten wachten op een berekening.

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#5 , 27 mei 2015 13:21

Je probleem is dus dat je geen salaris voor april hebt ontvangen. En mei komt er ook nog aan.
Vraag hem al een bedrag te betalen dat jullie denken dat het zal zijn. Jullie kunnen wanneer de loonfiche er is, dan terug- of bijbetaling regelen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”