Ik kreeg mijn C4, kan die zomaar ongedaan gemaakt worden?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: Ik kreeg mijn C4, kan die zomaar ongedaan gemaakt worden

#16 , 27 mei 2015 11:48

Het lijkt me niet onredelijk om 3 maand voor einde van de opzegtermijn te beginnen met het opnemen van sollicitatieverlof tot je definitief "goed" nieuws krijgt van ofwel een nieuwe werkgever ofwel je oude werkgever, zélfs al wil je je bewijzen tegenover je oude werkgever. Je moet immers nog aan je toekomst denken en mag niet zomaar aan het lijntje gehouden worden.

Natuurlijk heb je sowieso recht op je sollicitatieverlof.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rasper
Topic Starter
Berichten: 22

#17 , 27 mei 2015 11:50

Indien men in vooropzeg zit is het niet "profiteren" als men zijn sollicitatiedag opneemt.

Misschien toch wel doen: willen ze je houden, dan moeten ze sneller je ontslag intrekken. Willen ze je niet houden dan heb je recht op die vrije dag. Vier dagen hard werken + één vrije dag : dat ze zich dan maar bezinnen over wat ZIJ willen. Jij hebt tenslotte al je ontslagbrief gekregen.

Ik vind dat TS daar zelf moet over beslissen als ze het sollicitatie verlof neemt of niet, zij is immers de enige hier die weet hoe het reilt en zeilt in haar bedrijf !
Daar ga ik inderdaad mee akkoord. Ik apprecieer alle input en meningen hier, maar uiteindelijk moet ik zelf beslissen hoe ik de situatie aanpak.

Maar om er verder op in te gaan ivm dat reilen en zeilen: vorig jaar hebben ze hetzelfde gedaan met een andere collega. Wij hebben beiden dus een ontslagbrief ontvangen en zijn in een ander team gezet. Mijn collega heeft zich in dat andere team nuttig kunnen maken en mocht dus alsnog blijven. Er hangt dus wel geloofwaardigheid vast aan de belofte dat ik zou kunnen blijven. Het heeft mij effectief ook aan het denken gezet of ik met mijn carrière een andere weg wil inslaan. Die schop onder mijn kont is dus niet slecht. Desalniettemin vraag ik me af of ik wel wil blijven in een bedrijf dat mij op dergelijke manier chanteert.

Mariette
Berichten: 2507

#18 , 28 mei 2015 18:23

Uiteraard beslist TS daar zelf over. Ik ga het niet doen. Ik geef enkel mijn mening, net zoals U.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”