Verbreking arbeidsovereenkomst

enjee
Topic Starter
Berichten: 1

Verbreking arbeidsovereenkomst

#1 , 17 mei 2015 14:20

Beste Forumleden,
Dinsdag 5 mei 2015 ben ik op controle moeten gaan bij de arts van mensura.
Deze heeft mij laten weten dat ik mijn huidig werk niet meer mocht uitvoeren.
Mijn werkgever is hier van op de hoogte gebracht en vroeg of ik nog 2 weken kon verder werken omdat dan het project waar ik aan bezig was klaar zou zijn.
Woensdag 13 mei ben ik bij mijn werkgever op gesprek geweest en liet hij mij weten dat er geen aangepast werk is maar mits een briefje van de dokter vanaf maandag op ziekte verlof zou kunnen.
Na de middag ben ik dan verder gaan werken met een gerust gevoel maar tegen het einde van de werkdag stond hij er plots met een brief betreft :einde arbeidsovereenkomst en dat ik vanaf 14 mei geen prestaties meer moet verrichten.
Mijn vraag is of dit zomaar kan en of ik hier iets tegen kan doen.
Alvast bedankt voor te antwoorden.

Mvg,

Jurgen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 mei 2015 08:14

Als de arbeidsgeneesheer verklaart dat je je werk niet meer mag uitvoeren, is dat een zware beslissing die een werkgever niet zomaar naast zich neer mag leggen. Als hij je verder zou tewerkstellen is hij verantwoordelijk voor wat er daarna gebeurt met jou. Een beëindiging van de arbeidsovereenkomst om medische redenen (zonder opzeg) is dan ook logisch.

Als je dacht dat de arbeidsgeneesheer fout was, dan had je, zoals op het doucment stond dat je toen kreeg, 7 dagen de tijd om in beroep te gaan. Nu kan dat niet meer.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”