Inleveren bedrijfswagen

Bart.Daems
Topic Starter
Berichten: 3

Inleveren bedrijfswagen

#1 , 11 mei 2015 14:16

Goedemiddag,

Nu het einde van mijn opzegperiode nadert, moet ik binnenkort ook mijn bedrijfswagen en tankkaart binnenleveren.

Nu krijg ik net een mail van mijn werkgever dat ik de bedrijfswagen (Leasing) dien binnen te leveren op het adres ivan de leasingmaatschappij n Brussel, en de tankaart dien af te leveren op het adres van mijn bijna ex- werkgever.
Beide adressen liggen op 45 km uit elkaar.

Kan de werkgever dit zomaar vragen?
Is de werkgever als klant bij de leasingmaatschappij niet zelf verantwoordelijk voor het transport van de wagen naar de leasingmaatschappij?

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,

Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 mei 2015 15:37

Zie het probleem niet. Tank de wagen vol, lever uw kaart in bij de werkgever, en rij dan naar Brussel om de wagen in te leveren. Je moet dan wel nog vervoer terug regelen.

Franciscus
Berichten: 38600

#3 , 11 mei 2015 15:46

En wie betaald de kosten van het terug naar huis rijden?
Waar hebt u de auto opgehaald bij begin contract?

Reclame

Bart.Daems
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 11 mei 2015 19:09

Bij het begin van mijn contract werkten we met een andere leasingmaatschappij, en ben ik die wagen gaan ophalen met een andere collega op +/- 10 km van kantoor.

Ik zit er niks mee in om die wagen enkele km's verderop te gaan afzetten ipv op kantoor, maar dit gaat over 45km.
Vandaar dat ik me afvraag of de werkgever dit wel zomaar kan verwachten.

Franciscus
Berichten: 38600

#5 , 11 mei 2015 19:17

Laatste dag van opzeg wagen laten staan bij uw ex-werkgever lijkt me aangewezen.

Want is uw verplaatsing leasingmaatschappij - naar u thuis en door de werkgever betaalde verplaatsing + gedekt als werkverkeer?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 12 mei 2015 13:49

wat is afstand thuis - leasingbedrijf?

Bart.Daems
Topic Starter
Berichten: 3

#7 , 12 mei 2015 21:40

Ook nog eens 40 km...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 13 mei 2015 06:59

Indien de dag van inleveren nog in dienst, moet je de leasingwagen indienen volgens de orders van de werkgever. Werkgever moet dan wel vervoer voorzien naar je werkplaats. Indien niet in dienst, moet de wagen ingeleverd orden bij de werkgever.

Ik zou dan ook een mail sturen met de melding dat je wil weten hoe de werkgever het transport van leasingbedrijf naar je werkplaats (of thuis, indien de werkgever dit aanbiedt) zal voorzien, zoniet zal je de auto afleveren bij de werkgever.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”