Vakantieattest e.a. laten op zich wachten

x3m
Topic Starter
Berichten: 5

Vakantieattest e.a. laten op zich wachten

#1 , 02 okt 2007 20:40

Na een opzeggingstermijn van 3 maanden (zelf ontslag gegeven) ben ik sinds 01/09 aan het werk bij mijn huidige werkgever.
Dat is inmiddels al meer dan een maand.
Tot op heden heb ik van mijn vorige werkgever nog steeds de verwachte documenten en tegoeden niet ontvangen, zijnde
- vakantieattest voor nieuwe werkgever
- uitbetaling 13de maand
- openstaande vakantiedagen (4 in totaal) en vakantiegeld
- bericht van de groepsverzekering, die mijn vorige werkgever moet informeren.

Ik heb nochtans al 2-maal een mail gestuurd naar mijn vorige werkgever.

Wat kan ik doen? Wat zijn mijn rechten in dit geval?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 04 okt 2007 10:49

“Art.21.Bij het einde van de overeenkomst is de werkgever verplicht de werknemer alle sociale bescheiden en een getuigschrift te overhandigen waarop enkel de begin- en de einddatum van de overeenkomst en de aard van de verrichte arbeid worden vermeld...”(Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978).

“Art.11.Wanneer de dienstbetrekking een einde neemt, moet het nog verschuldigde loon onverwijld worden uitbetaald en uiterlijk op de eerste betaaldag die volgt op de datum waarop de dienstbetrekking eindigt...Art.12.De kwijting voor afrekening door de werknemer afgegeven bij het einde van de dienstbetrekking, sluit generlei afstand van zijn rechten in.
Zij geldt slechts als ontvangstbewijs.”(Loonbeschermingswet 12 april 1965).

Komt uw werkgever deze verbintenissen niet na,spijts aanmaning,wend u dan tot Toezicht op de Sociale Wetten : http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”