Men gaat er op deze site blijkbaar geregeld van uit dat iedereen gesyndiceerd is, ik begrijp niet waarom.
Ik ben 30 jaar zelfstandig geweest en ik denk toch ook dat praktisch iedereen lid is van een vakbond.
Mijn vrouw heeft altijd bij me gewerkt in de zaak en nu is ze 74 jaar en is nog steeds lid van een vakbond!!!!
Heb je ze nooit nodig zoveel te beter, maar als je ze nodig heeft ben je blij dat je geholpen bent, en ja een vakbond is veel beter dan persoonlijk een advocaat te raadplegen, die de wetgeving over het arbeidsrecht al lang vergeten is.
Ik ga niet zeggen dat het "beter is" ...
het is vermoedelijk wel goedkoper ... en de ervaring leert dat men al te vaak direct de mensen wil "helpen" en dan ook alle vragen wil beantwoorden uit de parate kennis ...
Wanneer deze parate kennis wat verderop in het hoofd zit , vervangen is door nieuwe regels , of er gewoon nooit in gezeten heeft , ... zou men beter tegen de mensen zeggen dat men het eens zal opzoeken ... en iets zal laten weten ...
Het is geen schande iets niet te weten ... het is echter wel "bedrieglijk" zaken te adviseren vanuit een bepaalde positie zonder er bij stil te staan dat deze "adviezen" wel correct zijn ...
Maar ja ... dat gevoel zullen er hier wel meer hebben ...
k.b.