Aanwerving jobstudent

maarten155
Topic Starter
Berichten: 11

Aanwerving jobstudent

#1 , 25 apr 2015 20:58

Hallo allemaal

Ik ben een student en wilde tijdens de zomervakantie graag werken als administratief jobstudent bij een bepaald bedrijf. Ik was eens op het internet aan het zoeken naar mogelijkheden en kwam bij een bepaald bedrijf uit (ik ga het nu niet noemen omwille van de privacy van het bedrijf en van mij). Ik wilde solliciteren, maar dat kon niet, want de eerste voorwaarde was dat je ouders bij het bedrijf werkten.

Het is toch niet normaal dat je zelfs niet mag solliciteren, gewoon omdat je geen familie hebt in dat bedrijf?

Is deze praktijk legaal en indien niet, welke stappen kan ik ondernemen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten

Maarten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 25 apr 2015 22:11

Bedrijf kiest zelf wie ze aanwerven. Het is gebruikelijk om kinderen van medewerkers voorrang te geven. Gewoon verderzoeken.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 apr 2015 08:24

Dit gebeurt bij zeer grote bedrijven, kinderen en kleinkinderen hebben voorrang .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 26 apr 2015 11:05

ik betwijfel wel of dit strikt genomen wettelijk is. Genoeg argumenten om te claimen dat dit discriminatie is tegenover kansarme kinderen (waarvan hun ouders al niet werken) of tegenover wezen.