interim contract

tokko
Topic Starter
Berichten: 20

interim contract

#1 , 21 mar 2015 11:35

Hallo,

Mijn vriendin werkt sedert juni 2014 in hetzelfde bedrijf via interim. De reden van overeenkomst is schorsing. Zij werkt van maandag tot en met zaterdag met als vrije dagen donderdag en zondag. Zij krijgt haar contracten de woensdag via mail toegestuurd die dus ingaan vanaf maandag. Dit zijn telkens weekcontracten. Op het bedrijf werken nog 2 andere vaste werknemers er is niemand thuis door ziekte of iets anders.

Dus klopt het als ik zeg dat de reden van overeenkomst nl. schorsing niet klopt met de werkelijkheid ? Dacht dat schorsing enkel mocht gebruikt worden om iemand te vervangen?

En had vroeger eens iets gelezen dat contracten moeten getekend worden door beide partijen binnen de 48u na aanvang van contract of dat je anders een vast contract hebt.
Bestaat er hier een wetgeving rond dat de contracten binnen een bepaalde tijd moeten getekend worden door beide partijen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 mar 2015 20:14

Bij schorsing moet de schorsing bewezen worden. Arbeidsovereenkomst van een interimcontract moet, bij de EERSTE arbeidsovereenkomst, voor indiensttreding getekend worden. Opeenvolgende contracten is men niet zo streng over.

KVanh1316
Berichten: 1

#3 , 19 mei 2015 16:53

Beste

Ik heb 5 maand gewerkt als consulent in een interim kantoor onder een interim met weekcontracten, nu heb ik enkel mijn eerste weekcontract getekend en de rest niet. Nu heb ik Sinds gisteren maandag mijn ontslag gekregen omdat het kantoor niet rendabel genoeg was en gaat sluiten.
Nu moet ik tot vrijdag werken en zegt mijn werkgever dat ik recht heb op sollicitatie uren, zijn deze betaald? nu volgende week maandag is het ook nog een feestdag hoe zit dit dan?
Nu heb ik hier binnen in ook vernomen als je de wekelijkse contracten niet krijgt en niet tekent dit een contract van onbepaalde duur word en ze met andere woorden ook nog een deel moeten uitbetalen hoe zit dit?

Alvast bedankt voor de respons!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”