Smartphone gekregen van werkgever - Teruggeven bij ontslag?

mason
Topic Starter
Berichten: 2

Smartphone gekregen van werkgever - Teruggeven bij ontslag?

#1 , 18 mar 2015 16:05

Hallo,

Ik kreeg vorige week - in onderlinge samenspraak - mijn ontslag van mijn werkgever na er 9 maanden gewerkt te hebben. Na twee maand gaf hij me een nieuwe Iphone, waarvan hij zei dat het een 'cadeautje' betrof. De Iphone staat niet vermeld in mijn contract en er wordt ook niets van mijn maandelijks salaris afgetrokken. Noch heb ik één of ander document ter ontvangst getekend. Nu is mijn vraag of hij deze kan terugeisen op het einde van mijn opzeg of dat ik het als een 'cadeau' mag beschouwen? M.a.w. kan hij deze wettelijk gezien terugeisen als de overhandiging nergens geregistreerd staat? Mijn opzegtermijn begint nu en loopt af midden mei. We hebben het nog niet over de smartphone gehad, maar ik vermoed dat dat gesprekje er binnenkort aankomt. Daarom wil ik graag wat voorbereid zijn.

Alvast heel erg bedankt!

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 18 mar 2015 16:14

Een cadeau is een cadeau.
Dat is geen 'extralegaal voordeel' wat dan een onderdeel van het loon zou zijn. Dan blijft dat eigendom van het bedrijf.
Maar in uw geval is het een cadeau.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”