Consultant => Freelance ==> Niet-Concurrentiebeding?

jakeshel
Topic Starter
Berichten: 2

Consultant => Freelance ==> Niet-Concurrentiebeding?

#1 , 17 mar 2015 16:09

Probeer ook uit te vissen wat er in het contract tussen uw werkgever en het bedrijf waar u voor werkt, staat. Dikwijls staan er in deze contracten ook clausules dat de klant de consultant niet buiten de firma om in dienst mag nemen / een consultancy opdracht kan geven. De vergoedingen die moeten betaald worden als dit wel gebeurd, zijn ook niet van de poes, zodat het wel eens goed kan zijn dat het bedrijf waar je nu voor werkt, helemaal niet bereid is die "boete" te betalen om je rechtstreeks voor hen te laten werken.
Hoi Tom,

Geld deze clausule ook wanneer je reds van project bent gewijzigt en dus op het ogenblik niet meer voor desbetreffende klant werkt (reeds sinds 2 maanden)? kan iemand hier mee helpen?

Alvast hartelijk bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 mar 2015 17:19

Clausules tussen bedrijven kunnen vrij gemaakt worden, wij kunnen niet weten wat er in de clausule staat. Dat moet je aan je opdrachtgever vragen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2015 11:00

Hoi Tom,

Geld deze clausule ook wanneer je reds van project bent gewijzigt en dus op het ogenblik niet meer voor desbetreffende klant werkt (reeds sinds 2 maanden)? kan iemand hier mee helpen?

Alvast hartelijk bedankt!
Zoals JPV zegt: hangt allemaal af van de inhoud van die clausules. Het kan inderdaad zijn dat de consultancy-firma met het bedrijf afspreekt dat de consultant tot een half jaar na het einde van de opdracht, niet rechtstreeks door het bedrijf ingehuurd wordt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”