Moet ik na ontslag blijven werken voor nieuwe baas ?

seppe09
Topic Starter
Berichten: 3

Moet ik na ontslag blijven werken voor nieuwe baas ?

#1 , 15 mar 2015 22:02

Heb ontslag gekregen op 16 feb. mijn werkgever stopt met de zaak , heeft ze verkocht (horecazaak Bvba).
Mijn opzegperiode loopt tot 20 juli , maar mijn baas zou stoppen op 1 april waarop ook de nieuwe baas zou beginnen (die heeft de bestaande bvba overgenomen).
Mijn vragen zijn : Ben ik verplicht om voor die nieuwe baas te blijven werken gedurende mijn opzegperiode .
of moet mijn huidige baas mijn onslagpremie voor de rest van de tijd uitbetalen ?
Als ik zou moeten verder werken is dat dan aan dezelfde condities als mijn huidige baas ? ( geen nachtwerk,uurloon....)

Thx voor alle helpende antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mar 2015 22:09

U werkgever stopt niet deze zaak!

De aandeelhouder ook de zaakvoerder heeft zijn aandelen overgelaten aan een nieuwe aandeelhouder, maar dit is en blijft de zelfde werkgever, BVBA - horeca maar met een ander zaakvoerder.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

seppe09
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 15 mar 2015 22:13

Waarom ben ik dan ontslagen door de bvba ?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mar 2015 22:29

Waarom ben ik dan ontslagen door de bvba ?

Die vraag moet je stellen aan de zaakvoerder.

Want zoals ik lees werkte u in een bvba, die heeft de aandelen overgelaten aan een ander, maar voor u als werknemer veranderd er niks.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

seppe09
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 15 mar 2015 22:34

Is mijn ontslag dan wettelijk (stond ook geen reden op ontslagbrief) ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 16 mar 2015 09:30

ontslag is wettelijk, u kan wel de motivering van het ontslag vragen (meer dan waarschijnlijk zal dat zijn dat hij onzeker is of de nieuwe eigenaar u wenst over te nemen).

U moet blijven werken voor de BVBA, tenzij die failliet zou gaan.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”