tekenen ontslagbrief indien niet akkoord met redenen ontslag

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: tekenen ontslagbrief indien niet akkoord met redenen ont

#16 , 17 mar 2015 20:33

krijgt exact wat er via een verbreking zou betaald worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#17 , 17 mar 2015 22:31

Dan zou ik niet kiezen voor een dading, maar voor een gewoon ontslag met de wettelijke opzeg.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#18 , 18 mar 2015 07:21

dan moet de opzeg wel degelijk nog gepresteerd worden, wat in dit geval (met een halftijdse zelfstandige praktijk, een slechte verstandhouding langs beide kanten, mogelijkheid van een ontslag om dringende reden, ...) me ook niet ideaal lijkt. Het gaat hier immers niet enkel over aantijgingen van slecht werk presteren, maar ook van impliciet loondiefstal. eigenlijk verbaast me het, als de best wel gedetailleerde aantijgingen kloppen, er geen sprake was van een ontslag om dringende redenen. Mogelijks zijn de vormvereisten (tijdig geven van ontslag) niet meer mogelijk geweest.

(details kan ik niet geven omdat ik hiervoor geen toestemming heb van Agnes, als ze me die geeft, kan ik dit eventueel wel toelichten)

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”