Ontslag nemen tijdens deeltijds ziekte.

Saparapah
Topic Starter
Berichten: 1

Ontslag nemen tijdens deeltijds ziekte.

#1 , 12 mar 2015 23:01

Beste,

Situatie: momenteel nog volledig in ziekteverlof (al bijna een jaar nu, voordien nooit langer dan 3 dagen ziek geweest, maar dat ter zijde). Binnen enkele maanden zou ik het werk graag terug parttime (50%) hervatten . Ondertussen hebben we echter (mede door mijn ziek zijn en alles terug in perspectief te zetten) beslist om te verhuizen naar de andere kant van het land (waar mijn roots zijn en nog een groot deel van mijn familie woont). Ik zal dus mijn ontslag moeten geven op mijn huidig werk, want 2,5u enkel rijden naar mijn job, zie ik niet zitten. Ik weet uiteraard wel dat ik geen recht heb op werkloosheidsuitkering.
1. Kan ik zelf ontslag nemen als ik nog 50% ziekteuitkering krijg? Zo ja, wat zijn de gevolgen voor de ziekte uitkering? Opzegtermijn voor de werkgever zoals gebruikelijk?
2. Ik las hier ergens iets over verlies sociale rechten... Ik ben gehuwd en mijn man en kids zijn ook ingeschreven bij hetzelfde ziekenfonds als mij. Het kan toch niet dat je je sociale rechten zou verliezen als je vrijwillig je ontslag geeft en geen werkloosheidsuitkering krijgt.

Alvast bedankt voor info en tips.

PS: ik ga er van uit dat ik niet heel lang werkloos zal zijn, maar je weet nooit. :wink:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucas123
Berichten: 483

#2 , 13 mar 2015 09:31

Als je man ook geen inkomen/uitkering heeft kom je misschien terecht in de situatie die in volgende topic beschreven staat:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 43&t=61628" onclick="window.open(this.href);return false;
Men zal me wel verbeteren indien niet juist...

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”