extra uren in onderwijs en uitkeringen RVA

fque27
Topic Starter
Berichten: 31

extra uren in onderwijs en uitkeringen RVA

#1 , 11 mar 2015 10:26

hallo,

ik heb in onderling overleg mijn contact na 14 jaar beëindigd. Deze beslissing is genomen op 31/12/2014.
OM een 'opzegvergoeding' te kunnen regelen heeft mijn werkgever mij 2 douchten lanten ondertekenen. Het eerste dat ik eigenlijk uit dienst ga 14 mei 2015 en een ander waarin staat dat ik niet meer moet werken tss 1 januari en 14 mei 2015.

Begin januari 2015 ben ik begonnen in het onderwijs als zorgcoördinator met een opdracht van 15/36ste. Deze opdracht is steeds verlengd. Ik vervang iemand met een arbeidsongeval en ze komt vanaf de paasvakantie 4 uur terug tot 30/6/2015. De resterende 11 uur blijven voor mij tot 30/06/2015.

Nu ben ik wat in paniek geschoten omdat ik blijkbaar voor rechten op te bouwen minstens 1/3de moet werken. 11/36 is dus 1 uur te weinig.
Ik heb dit p school besproken en na de paasvakantie komen er nog 8 uur vrij tot 30/06/2015 als kinderverzorgster. Dit is dan 8/24ste. Deze job zou dan wel niet volgens mijn diploma betaald kunnen worden, maar om in regel te zijn en zo wel uren op te kunnen bouwen vind ik dit oké. k zal dan tss 15 mei en 30 juni 18 dagen voltijds hebben gewerkt. Dus net geen 20 dagren.

IK vroeg mij nu af... Als ik half mei naar de RVA ga of de vakbond om mijn dossier in orde te brengen en te vragen voor eventueel bijpassing van uitkering of voor volledige uitkeringen vanaf 1 juli 20015, wat is dan hun reactie?

1, Krijg ik alsnog een schorsing omdat ik geen 20 dagen heb gewerkt na mijn ontslag?
2, Stel dat ik recht heb op een bijpassing, met welk brutoloon wordt dan rekening mee gehouden? De voltijdse tewerkstelling van 14 jaar waar ik mijn ontslag af? Of het brtuoloon als zorgco + kinderverzeorgster?
3, stel dat ik pas vanaf juli of na schorsing recht heb op een uitkering, met welk brutoloon wordt er dan rekening gehouden?
4, stel dat ik de uren als kinderverzorgster niet bijneem, ik werk dan minder dan 1/3de tot 30 juni 2015. Maakt dit een verschik in de beslissing van de RVA d-voor een bijpassing of eventueel uitkeringen nadien?
5, Kan mijn schorsing eventueel al ingaan vanaf half mei 2015 of moet ik wachten tot ik volledig zonder werk zit?

heel hartelijk bedankt!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fque27
Topic Starter
Berichten: 31

#2 , 14 mar 2015 10:10

oei, niemand een antwoord??

agnesvandewijer
Berichten: 6

#3 , 15 mar 2015 21:14

Dit zijn vragen die u best stelt aan de RVA zelf. Zij zullen u hierop het best antwoorden. Zoek op internet bij http://www.rva.be" onclick="window.open(this.href);return false; en kijk welk RVA- bureau bij u in de buurt ligt en bel er even naar. Of stuur een mail. Of indien u aangesloten bent bij een vakbond, kan u ook daar terecht met uw vragen.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 16 mar 2015 09:34

1. Ik had u reeds geantwoord dat u een verhoor riskeert omdat u nog geen 20 dagne gewerkt hebt. RVA kan dit echter zonder gevolg laten passeren indien ze dit nuttig achten.
2. In principe zal de WLH berekend worden op je laatste tewerkstelling waarop de uitkeringsaanvraag gebaseerd is, deze van 14 jaar dus. De bijpassing natuurlijk op het loon dat je verdient, indien je recht hebt op een bijpassing (hangt af van je loon).
3. altijd op baiss vna de uitkeringsaanvraag, dus na 15/5 (op basis van je 14-jarige tewerkstelling)
4. Ja, bijpassing zal anders zijn.
5. Schorsing zal ingaan vanaf half mei 2015, tenzij men je dossier niet opo tijd kan afwerken bij de RVA buiten jouw wil om (RVA heeft bij mijn weten 40 dagen de tijd om je dossier af te werken, te rekenen vanaf het volledig indienen van je dossier)

fque27
Topic Starter
Berichten: 31

#5 , 08 jul 2015 22:09

De beslissing is intussen binnen en .... Negatief!

Ik had 8/24ste in het onderwijs tot 18/5 en vanaf 19/5 kwamen er 20/36 ste bij. Ik was hierdoor altijd aanwezig op school maar toch heeft de RVA zonder verhoor beslist dat ik geen recht heb op gelijkstelling met voltijds vanaf 15/5 omdat in op die datum slechts 8/24 ste werk. In we beslissing staat geen periode van schorsing. Ik heb tss 15/5 en 30/6 wel minstens 20 dagen gewerkt. Waar kan in me aan verwachten voor juli en augustus?

Fque

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”