Deeltijds werken en werkloosheidsuitkering

Buzzybeeke
Topic Starter
Berichten: 99

Deeltijds werken en werkloosheidsuitkering

#1 , 09 mar 2015 17:29

Ik werk vrijwillig deeltijds (20/38), sinds 8 maanden.

Ik heb 8mnd ancienniteit bij mijn huidige werkgever, ik werk al onafgebroken gedurende 17 jaar.

Door omstandigheden zou het wel eens kunnen dat ik binnenkort helaas zonder job zou komen te zitten.

Ik vind echter zeer weinig informatie imv werkloosheidsuitkering en deeltijdse job.
Zal ik een uitkering kunnen krijgen? hoeveel zou die bedragen?

Hoe lang moet men eigenlijk fulltime (terug) werken om volledige uitkering te kunnen krijgen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 mar 2015 17:30

Mogelijks zal u nog als voltijdse werknemer rechten hebben, zal afhangen van wanneer u ontslagen zal worden.

Buzzybeeke
Topic Starter
Berichten: 99

#3 , 09 mar 2015 18:25

Bedankt. Hoe kom ik dat te weten?

Op mijn vorige job werkte ik wel 4/5 (vrijwillig) - 30/40

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 09 mar 2015 20:55

ah, dan kan u natuurlijk maximaal recht hebben op die breuk.

Concrete berekening is niet nuttig vooraleer je een datum weet wat betreft ontslag. Pas dan kan je echt berekenen wat je kan krijgen. Kan zowel volledig halve uitkeringen zijn (dus letterlijk de helft) als een stuk meer.

Buzzybeeke
Topic Starter
Berichten: 99

#5 , 10 mar 2015 17:16

Bedankt!

Ik vind het erg moeilijk om hierover eenvoudige informatie te vinden.

Op de site van RVA leer ik dat ik in aanmerking zou komen voor daguitkering (voltijds equivalent - cat B - Getrouwd zonder gezinslast):
minimum 27,49
maximum 61,66
Ik reken aan 30 dagen=
824€ of 1849€

Ik reken dan terug naar 20/38 of 30/40 om een idee te krijgen van een deeltijdse uitkering

Als dat ongeveer zou kunnen kloppen, geeft mij dat al een richtlijn....ik heb graag zoveel mogelijk informatie op voorhand.

Uiteraard weet ik nog niet wanneer en of er een ontslag zal volgen....maar dan heb ik toch een idee op wat we kunnen terugvallen in een dergelijke situatie...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”