onderbreking TAO (onderwijs)

eindelijk lente
Topic Starter
Berichten: 1

onderbreking TAO (onderwijs)

#1 , 08 mar 2015 08:39

Mijn probleem is het volgende:

ik ben reeds jaren benoemd in school A. Heb nu twee weken een TAO uitgeoefend in school B (wegens verhuis) en omdat het daar niet uit te houden is wil ik terug naar school A.
School A is akkoord, school B liet me weten dat ik een schriftelijke ontslagbrief (nochtans uitgebreid mail verstuurd) moet sturen en dat ik mijn vooropzeg moet uitdoen.

Mijn vraag nu is:
1 ik heb er twee weken gewerkt, hoelang duurt die vooropzeg?
2 ik heb er geen document ondertekend, is die ondertekende ontslagbrief nodig? (want ik zie dat enkel als middel om mijn werkkansen op andere scholen nietig te maken)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gorens
Berichten: 180

#2 , 08 mar 2015 09:32

als jij er geen document hebt ondertekend, is die ondertekende ontslagbrief niet nodig , anders is dit een bewijs dat jij in het zwart hebt gewerkt.
zonder werk contract zo snel mogelijk weg wezen.

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#3 , 08 mar 2015 11:55

Onderwijs is ambtenaar, dus niet vergelijken met privé contracten... je kan je werkstation contacteren voor meer info.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 09 mar 2015 08:46

best idd werkstation contacteren, denk niet dat er hier mensen zitten die die opzegtermijnen goed kennen. De mijne was alvast 1 week, maar dat is ondertussen een 8-tal jaar geleden en ging over hoger onderwijs. Zonder te weten over welk onderwijsstelsel het gaat, is het mogelijks al onmogelijk correct te beantwoorden.

@gorens: je informatie klopt totaal niet.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”