recht op ontslagvergoeding na lbo en dispo? na lbo en dispo?

elsje1975
Topic Starter
Berichten: 45

recht op ontslagvergoeding na lbo en dispo? na lbo en dispo?

#1 , 03 mar 2015 14:43

Beste,
ik ben sinds 1998 tewerkgesteld bij Belgacom, contractueel voor onbepaalde duur als bediende. Eerst fulltime in dienst, daarna halftijds in loopbaanonderbreking (1 jaar), wegens halftijdse zelfstandige activiteit, daarna fulltime in loopbaanonderbreking wegens zelfstandige activiteit (nu een jaar of 3). Nu zijn de jaren van lbo 'opgebruikt' en vragen ze mij of om ontslag te nemen of om in mei terug te komen werken.De loopbaanonderbreking is nu omgezet naar disponibiliteit wegens persoonlijke aangelegenheden, omdat de lbo is 'opgebruikt'.

Stel, ik neem ontslag, omdat ik wegens persoonlijke aangelegenheden (zelfstandige activiteit) niet fulltime kan komen werken. Ik ben net van plan om terug te komen werken, omdat ik nog mijn zaak aan het uitbouwen ben.
Heb ik recht op een bepaalde (ontslag)vergoeding omdat de samenwerking wordt beëindigd? Ik ben toch een 13 jaar actief in dienst geweest.
Ik vind hieromtrent onduidelijke en tegenstrijdige info op het internet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 mar 2015 21:55

als je zélf ontslag neemt: nee

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”